آشپز باشی| آموزش آشپزی| خوشمزه ترین غذاها و دسرها

آموزش آشپزی و طرز تهیه و دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی، خورشت ها، سوپ ها، شیرینی ها، دسرها

آشپز باشی| آموزش آشپزی| خوشمزه ترین غذاها و دسرها

آموزش آشپزی و طرز تهیه و دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی، خورشت ها، سوپ ها، شیرینی ها، دسرها

آشپز باشی| آموزش آشپزی| خوشمزه ترین غذاها و دسرها

آموزش آشپزی و طرز تهیه و دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی، خورشت ها، سوپ ها، شیرینی ها، دسرها

آخرین نظرات

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود،بر روی عکس زیر کلیک کنید تا وارد صفحه عضویت در خبرنامه شوید

میوه های تابستانی برای کاهش وزن

| پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۳۰ ب.ظ

تابستان از راه رسیده. سفر، مهمانی، دورهمی‌های شبانه خانوادگی و تا دیر وقت بیدار ماندن و البته به تبع همه اینها سورهای خوراکی گاه و بیگاه جزو لاینفکی از همه این موارد است…
بزرگ‌ترین نگرانی در چنین مواقعی گرفتار شدن در بند کیلوهای اضافی چربی است که با سرعت باور نکردنی روی هم انباشته می‌شوند و در نهایت هم به بلای جان افراد تبدیل خواهند شد. با این تفکر که چطور رژیم بگیریم و وزن کم کنیم و البته چطور عطای خوردن خوراکی‌های مورد علاقه‌مان را به لقایش ببخشیم، تابستان را به خودتان تلخ نکنید. شاید خیلی هم لازم نباشد سراغ برنامه‌های غذایی سفت و سخت بروید بلکه با صحیح خوردن این دغدغه عصر مدرن را به حداقل برسانید.

بقیه متن در ادامه مطلب...

فیبر بخورید، نوش‌جانتان!
آیا می‌دانستید مصرف غذاهای فیبردار بدون رژیم‌های غذایی طاقت‌فرسا می‌تواند گام بلندی در راستای کنترل وزن باشد؟ نکته اینجاست که باید به تناسب فصل سراغ موادغذایی بروید که درصد بیشتری فیبر دارند. فیبر یعنی الیاف یا صمغ‌های گیاهی که به زبان خیلی ساده حجم معده شما را اشغال می‌کند و باعث ایجاد احساس سیری‌تان خواهد شد.
 
به این ترتیب اشتها بسته شده و در نتیجه پرخوری هم متوقف خواهد شد. همچنین، مصرف فیبر باعث تخلیه سریع‌تر موادغذایی مصرفی از جمله چربی‌ها می‌شود. تحقیقات منتشرشده در ژورنال موادغذایی نشان داده خوردن ۸ گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ کالری که به بدن می‌رسد می‌تواند موجبات کاهش وزن را فراهم آورد بنابراین اگر ۲۰۰۰ کالری مصرف می‌کنید بهتر است مقدار فیبر را به ۱۶ گرم برسانید.
 
بهتر است برای یک‌بار هم که شده این راه را امتحان کنید اگرچه قبل از آن باید برخی موادغذایی متناسب با فصل گرما را شناسایی کنید که فیبر کافی برای کمک به روند کاهش وزن شما داشته باشند. در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم تا با اضافه کردن این موادغذایی تابستانی برای کاهش وزن خود راه آسان‌تری پیش بگیرید.
 
خودتان قضاوت کنید. آیا یارای مقاومت در برابر یک سبد پر از توت‌فرنگی‌های خوش‌رنگ و لعاب را دارید؟ اگر پاسختان منفی است، بدانید جای هیچ نگرانی‌ای نیست چون توت‌فرنگی با بهره‌مندی از فیبر کافی برای کاهش وزن بسیار مناسب است.
یک فنجان توت‌فرنگی که هر کدام از وسط دو نیم شده باشند معادل ۳ گرم فیبر به بدن می‌رسانند. در عین حال با خوردن توت‌فرنگی روزانه می‌توانید بیشتر از آنچه تصور می‌کنید ویتامین C و البته آنتی‌اکسیدان به بدن برسانید به طوری که پوستی شاداب‌تر و البته جوان‌تر از سن واقعی‌تان خواهید داشت. پس بدانید توت‌فرنگی یکی از آن خوراکی‌های فیبردار تابستانی است که می‌تواند در عین خوشمزگی برای وزن کم کردن هم به کارتان بیاید.

کدو ی سبز :

اگر کدو ی سبز دوست دارید که خوشبخت هستید! اما اگر دوست ندارید لطفا دنبال راهی باشید که بتوانید به این خوراکی تابستانی علاقه‌مند شوید چون با خوردن یک فنجان
کدو ی سبز پخته‌شده علاوه بر اینکه ۳ گرم فیبر به بدن می‌رسانید تنها ۳۰ کالری دریافت کرده‌اید که قطعا نمی‌تواند نگران‌کننده باشد.
اگر می‌خواهید درباره کدو ی سبز بیشتر بدانید شاید برایتان جالب باشد که این خوراکی با بهره‌مندی از ۲ ماده فیتو شیمیایی به نام‌های لیتویین و زیاکسانتین که در چشم تجمع می‌کنند مانع ضعف تدریجی ماهیچه‌های چشمی به دلیل بالا رفتن سن خواهد شد. پس چه خوشتان بیاید و چه بدتان، بهتر است برای کدو جایی در برنامه غذایی ثابت خود باز کنید.
 
با مصرف یک فنجان ذرت شیرین پخته‌شده کالری زیادی به بدن می‌رسانید اما در عین حال میزان فیبری هم که دریافت می‌کنید نیز زیاد خواهد شد. شما با میل کردن یک فنجان ذرت پخته‌شده معادل ۱۷۷ کالری دریافت می‌کنید و این در حالی است که این مقدار ذرت ۵ گرم فیبر به بدن خواهد رساند.
ذرت به جز فیبر ویژگی‌های مشابه دیگری با کدوی سبز دارد. از جمله اینکه با برخورداری از ۲ ماده فیتوشیمیایی از سلامت چشمان شما محافظت خواهد کرد. این ماده خوراکی خوشمزه و پرطرفدار است.

برچسب ها:
میوه های تابستانی برای کاهش وزن,میوه های تابستانی برای کم کردن وزن,میوهای تابستانی,میوه هایی برای لاغر شدن,رژیم لاغری,گرفتن رژیم لاغری مناسب,آشپز باشی,آموزش آشپزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی